HJEMMESIDE KIRKEGÅRDEN

3 08 2010

Der findes en enorm underskov af mere eller mindre døde hjemmesider derude på Internettet.

Mange – rigtig mange – små og mellemstore virksomheder har igennem de sidste år taget skridtet ud på Internettet. Mest fordi, at det skal man jo hvis man vil markedsfører sig (og det har de helt ret i).

Nogen har fået ”nevøen på Handelsskolen” til at lave en billig og knap så professionel hjemmeside, eller online visitkort. Her har de som oftest ikke mange muligheder for at redigere i noget, uden at ”nevøen” skal ind over

Andre har haft webbureau, reklamebureau, designere og programmører med ind over, og står tilbage med et rigtig flot resultat.  Her er hjemmesiden tit placeret i et CMS, så man selv kan vedligeholde og optimere – nu om dage loves der endda SEO venlige hjemmesider. (POLL = hvor mange små og mellemstore tror du egentlig der når at lærer bare en brøkdel af de fornemme CMS løsninger at kende, og bruger dem aktivt i deres markedsføring?)

Fælles for disse 2 løsninger er, at de fleste står tilbage med en opfattelse af, at NU er lykken gjort.
CHECK, så er den online markedsføring på plads!  NOT!

Det er først nu at det reelle arbejde starter. Enhver med en smule indsigt i Google og andre søgemaskiner, Usability, osv. ved at det handler om INDHOLD – om relevant indhold. Hvad siger de besøgende, hvad leder de efter, kan de bruge den fine hjemmeside, konverteres de til kunder eller emner, osv. osv. osv.?

En klog mand sagde engang:
”Der er ikke meget sjov ved at have verdens flotteste hjemmeside, hvis ingen ved hvor den er”

Det er tiden at hjemmeside ejerne vågner op (gerne med rådgivning fra web og reklamebureauer) og tager deres hjemmesider seriøst.
Der skal afses tid i arbejdskalenderen til at administrerer og vedligeholde virksomhedernes online profil.
Gør du det, så er du godt på vej til at GENOPSTÅ 🙂

Men gør du intet, så er det faktisk helt ligegyldigt, at du har en hjemmeside.

Din døde hjemmeside bliver liggende på kirkegården, og du skal være mere end almindelig heldig, hvis der kommer nogen på besøg… Hvornår har du sidst selv været der? 😉

Reklamer

Handlinger

Information

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s




%d bloggers like this: