Simpel, enkel og GENIAL Facebook kampagne

20 11 2009

Forsman og Bodenfors tager almindelige Facebook redskaber og gør dem til et salgsfremmende redskab, ved åbningen af IKEAs nye butik i Malmø, Sverige.

Reklame Bureauet Forsman & Bodenfors lavede en anderledes og innovativ digital kampagne for IKEA, ved at tage en af Facebook’s grundlæggende funktioner med som et salgsfremmende redskab, til at fremme kendskabet til åbningen af IKEAs nye fyrtårn i en forstad til Malmo – den hidtil mest moderne butik til dato.

Bevæbnet med et lille mediebudget, kom bureauet op med denne utraditionelle Facebook kampagne. Det startede med en profil af butikken manager, Gordon Gustavsson. Gustavsson fik uploadet billeder af forretningens showrooms til hans fotoalbum og dem af  hans “venner”, som FØRST mærkede/taggede produkterne på billederne med deres eget navn, vandt produktet.

Det er ganske enkelt genialt! I stedet for at få udviklet en masse dyre og smarte applikationer, så bruger de de redskaber som allerede ligger i Facebook – og som alle brugerne kender. Vi er trygge ved det, og kaster os hurtigt og nemt ud i legen – se hvordan de gjorde…. I LOVE IT!!!

Advertisements

Handlinger

Information

One response

5 01 2010
Morten

Det er en udmærket idé, men kigger nærmere på den så har den faktisk ikke være specielt effektiv snarere tværtimod…

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s




%d bloggers like this: